Dålig vinter nu

Idag är det 10 grader. Lite varmare kan tyckas. Men långt ifrån varmt. Sista dagen i maj. I morgon kan man säga att sommaren ska vara här. Men jag tvekar detta år. Tycker det har varit dåligt med vår och då kan man väl inte säga att sommaren är här. Tycker att man kan säga att nu är det en dålig vinter. Kan också säga att det regnar nu.

Hela världen verkar stå i brand utom i Sverige, där dom utreder om kungen varit på stripklubb eller inte. Verkar var hemskt viktigt. Själv bryr jag mig inte om huruvida det har hänt eller inte. Jag tycker vi ska intressera oss för andra saker. Hur det är i Nordafrika, Palestina, Afganistan osv. Eller hur barn har det i Sverige? Skit i kungen, han är väl inte så viktig. 

Vi har många helgdagar framför oss. På torsdag är det kristi himmelsfärds dag. Veckan efter är det pingst och sen bara två veckor till midsommar. Och tisdag efter det flyttar jag. Om jag nu får nån hjälp mer än Isabel. Alla verkar ju upptagna i andra saker. Vet inte om Matte är ledig då och det vet han inte själv heller. Annars får jag väl invänta vräkningspatrullen. 

Ingen Matte på mat idag men jag ska tvätta. Ska också packa en kartong. Men jag ska först in i duschen. Tar det med ro. Kanske jag tar en tur ut med sopor. Har gott om sopor alla dagar.

Ha det bra och hej då!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0