Mors dag

Sista söndagen i maj är det Elitloppet på Solvalla. Synd att jag inte kan vara där. Var där med min pappa förr. En riktig festhelg kan ni tro. Åtminstone för mig och min pappa, vi älskar hästar. Stämningen var otrolig. Nu får jag leva på minnen.

Var in på FB nyss. Det slog mig att FB är mest en klubb för inbördes beundran. Det skickas så mycket kärlek till alla håll. Och så vet man hur det är i grunden och det gör mig nästan arg. Mest arg när det gäller folk som har gått bort, och man vet varför dom har gjort det. Så mycket falskhet bor det där!

Det var mycket skräp på TV igår. Slöade mest framför apparaten innan jag tog mig till sängen för att sova så skönt, ända till morgonen. Ikväll får jag se en efterlängtad serie igen. En engelsk "Från Lark Rise till Candleford". Älskar denna serie. Sen är det final på "Mästarnas mästare". Skön TV-kväll.

Lunch idag är sallad med räkor och ägg. Till det pain riche. Till middag gör jag biff Stroganoff. Matte har beställt det, har till och med köpt köttet.

Får se om Jocke och hans familj dyker upp. Jag har ju inhandlat fikabröd, i fall att. Ska försöka fortsätta med min packning idag. Men jag måste se Elitloppet på TV klockan 14. Kan inte missa det fastän jag inte har spelat nåt. Spännande!

Nu ska jag in i duschen. Ha en skön söndag. Grattis på Mors Dag! Hej då!

                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0