Regnväder

Ingen värme idag heller och bara 5 grader. Inte nog med det, så regnar det också. Regnet behövs så det är inget att säga om det. Men värmen! Och idag måste jag ta mig ut, trots vädret. Och trots värken. Man kan tycka att det värker mer när det är dåligt väder. Vet inte om det bara är inbillning eller om det är så. Värker gör det i alla fall. Jag går runt på Panodil och det hjälper litegrann.

Var hos Birgit på kaffe igår eftermiddag och sen hämtade jag mattan på skoaffären. Det kostade 275 kronor för tvätten. Mycket när man tänker på att jag betalade 50 kronor för mattan. Men nu är den ren och snygg där den ligger ihoprullad i plasten och väntar på flytt. Har fortfarande inte börjat packa. Suck!

TV 4 började sända en ny deckare igår. "Anna Travis", verkade ganska bra. Ska visst vara i 3-4 delar. Men då är det denna reklam som jag inte gillar. Men jag brukar tänka på, så mycket reklam som sänds i USA. Ungefär var tionde minut bryter dom för reklam. Reklamen uppmuntrar då inte mig att köpa. Tvärtom! Bläh!

Vad göra mer än att gå ut idag. Jag måste göra nåt nu, annars får jag skämmas. Kanske putsa silvret, packa vinterkläderna och linne som jag inte använder nu. Och kanske kläder som jag använder sällan. Nog har jag grejer att göra.  Börjar med att duscha. Det har jag inga problem med. Sen får vi se vad som blir gjort. Jag har ju hela dagen på mig.

Inget nytt om björnungen, mer än att den gått in i skogen och sen inte setts till. Stackars liten.

Jag önskar er en skön dag och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0