Vargen kämpade tappert

Ännu en ny vecka tar sin början. Bara 7 grader och mulet. Har tänt lyset så jag ser att skriva detta, och det brukar jag inte behöva. Sverige fick stryk av Finland igår kväll.Och då pratar jag om VM finalen i hockey. Och plötsligt ploppade det upp en massa finländska invandrare på Facebook, med sura rent av osmakliga kommentarer.  Där ser man hur det kan gå.

Från det ena till det andra så ska jag tvätta idag. Har inte  så mycket tvätt men jag tvättar ändå. Kan fylla en maskin men har några sittkuddar som ska tvättas, så jag fyller en maskin med dom.

Till lunch gör jag ärtsoppa och till middag vet jag inte än vad jag gör. Jag har flera saker att välja mellan så jag är inte matlös.

Skulle ringa om färdtjänsten nu idag mellan 8,30 och 9,30. Men ser att jag inte satt telefonen på laddning. Så jag får göra det i morgon i stället.

Städningen av den här lägenheten är beställd till den 29/6 kl 10. Hade jag varit frisk skulle jag inte behövt betala för detta. Hade kunnat göra nåt roligare för dessa pengar. Men nu är det som det är, och jag kan inte begära att alla bara ska ställa upp och göra saker för mig. Är jätteglad att jag får hjälp med flytten. Men ibland undrar jag varför jag flyttar. Sen kommer jag ihåg avgaserna från gatan och allt skräp runt huset.

Appropå flytt, så flyttade naturvårdsverket den där vargen från Gällivare till skogarna vid Borlänge för en månad sen. Sen gick vargen tillbaka till Norrbotten och var nästan framme i Gällivare i går. Då sköt dom den innan den var i bästa renbeteslandet. Så det är bäst att jag håller mig undan så att inte jag skjuten också. Jag blev ju också flyttad från Luleå till Älvsbyn, fast ingen tvingade mig förstås. I alla fall tycker jag det är hemskt att dom sköt vargen. Men jag vet dom som gnuggar händerna och mår väl. Man ska inte vara varg eller invandrare i detta land.

Nu är det tid för annat. Har lite småplock att ta hand om. Det ska visst bli åska idag, återstå att se. Mig kvittar det i alla hur det blir. Kom regn, kom sol! Kom sommaren!   Hej då!

                      
                                          Frid för dig, vargen. Du kämpade tappert!        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0