Första maj

Första maj är det idag. Ingen sol än men det är varmgrader i alla fall. Stora knuttedagen, då norrbottens motorcykelförare åker fyrkanten runt. Piteå-Luleå-Boden-Älvsbyn-Piteå är det och vid ettiden passerar dom här på Storgatan. Brukar vara ca tusen motorcyklar om vädret är bra. Förra året regnade det så det var bara ca hälften som körde rundan. Jag brukar gå ut och kolla. Alltid är det nån man  känner.

Till frukost åt jag fruktsallad som var kvar sen i går. Tar en kaffe med en macka senare. Jag ska ju inte laga nån lunch idag för Matte jobbar men äter middag här. Efter duschen ska jag gå igenom byrån och dess lådor för att se om jag ska kasta nåt. Ska också byta lakan i sängen och städa sovrummet, fritt från damm.

Ikväll ser jag mästarna på TV och även "Brottet och straffet". Är glad att jag inte såg hockeymatchen mellan Sverige och Norge igår. Då Sverige åkte på däng. Man får väl skämmas! Bläh!

Till veckan ska jag lämna den stora blå mattan på tvätt. Ska och så gå på pensionsmyndigheten (försäkringskassan) och ordna bostadsbidraget till nya lägenheten. Måste ringa Luleå kommun om färdtjänsten. Har mycket att ordna med i veckan som kommer.

Har inte hört nåt om förstamajtåget här i byn. Brukar väl vara ett, men vet inte. Jag brukar inte protestera fastän jag har lust. Skulle inte hänga med i tåget med min rollator och mina myrsteg.

Min näsa och mina ögon börjar känna av våren. Kan det vara pollen jag är känslig mot. Har aldrig kännt så förut. Men!!!! Slutar skriva nu för idag. Ha det så bra! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0