Semlor och bönor

Fettisdagen och ingen sol ännu. -3 grader nu på morgonen och det är ju skönt. Trivdes ute i går. Det är så skönt när man inte behöver vantar på sig. Så fort solen tittar fram vill man ut och sitta vid solväggen och bara njuta. Låta näsan bli prickig av fräknar. Vi har en härlig årstid framför oss.

La bruna bönor i blöt igår kväll. Så det blir att koka dom sen. Dom hade billigt sidfläsk på Ica så jag köpte en bit. Gott till bönorna. Men Matte vill ha korv, så jag steker det också. Gott ska det bli. Förr bakade jag semlor till denna dag. Men det har jag svårt för att göra nu. Jag har ju ingen assistent att göra degen i, och jag har svårt för att knåda så att säga. Jag förstår att den som inte har reumatism inte fattar vad jag menar. Men skit detsamma, det finns dom som säljer semlor så det ordnar sig ändå.

Kanske jag går ut idag. Ska kanske också se skidskyttet. Har inte bestämt mig än. Det får dagsformen avgöra. Sen har jag köpt en ny pocket, Mörkrets alla färger, skriven av Peter Robinson. En kriminalroman som utspelar sig i Yorkshire, England.  Verkar spännade. Men jag har bara  börjat på den så jag får se hur den är.

Ikväll startar slutspelet för SAIK. Det är bara att hålla tummarna och hoppas på tur. Tur är inte fel att ha. Hoppas också att Linköping inte har så mycket av den varan.

Ska nog se "Veckans brott" i kväll. Kanske jag ser programmet om dansbanan i Täfteå också. Ni har säkert noterat att jag inte skriver nåt om kvinnodagen. Jag överlåter det till dom som kan detta.

Har inte hört nåt resultat om lägenheterna än. Men hoppet finns än. Nu ska ni ha en skön dag, hoppas ni får lite solsken. Hej då!

                                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0