Mycket skidor blir det

Ja så var det fredag igen och +4 grader är det. Känns inte så pigg idag. Mina fötter värker och jag tror dom längtar efter sprutan, men jag tänker hålla ut. Tror mer och mer att det är sprutans fel att jag har haft problem med benen. Men jag kanske inbillar mig, och vad vet jag?

Har just ätit frukost som bestod av kaffe och polarvetekaka med mager falukorv på. Ska tvätta idag klockan 13 men innan dess ska jag duscha, se Emmerdale och koka blomkålssoppa till lunch. Sen ska jag hinna se killarnas stafett också. Den börjar väl vid ettiden, tror jag. Matte är ledig idag. Jag tror han ska jobba natt. Så det blir både lunch och middag. Till middag blir det tacos. Tur att Matte kommer och äter ibland. Annars skulle jag väl svälta ihjäl.

Tror jag ska gå upp till Birgit på eftermiddagen och höra om hon har nåt stickmönster som jag kan låna. Är så sugen på att sticka nåt. Men vet inte vad. Inte sockor och vantar i alla fall.

Ikväll ser jag väl "På spåret" och "Sopranos". Filmen på ettan har jag sett förut, och den var inte så bra att jag vill se den igen. Jag talar om "Grabben i graven bredvid". Men nu efter att jag har skrivit detta ska jag riva lakanen ur sängen. Dom ska till tvätten och rena lakan i sängen. 

Tänker lite extra på min pappa idag, han skulle ha fyllt år idag. Nu väntar slutspelet i hockey. Få se hur det ska sluta. Glömde att Sverige tog silvermedalj i tjejernas stafett igår. Duktigt gjort. Däremot blev det bara en fjärdeplats i skidskytttets mix-stafett. VM i skidskytte satte igång igår. Så det blir mycket skidor i helgen, bland annat Vasaloppet på söndag. Man får väl fyrkantiga ögon efter allt TV-tittande.

Ja, ja det är väl tid att sluta skriva nu. Har märkt att jag stavar dåligt så jag får väl läsa igenom texten noga innan jag publicerar den. Nu ska ni ha det så bar! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0