Fel storlek på jackan

-7 grader och sol. Ungefär samma väder som igår. Var till fk igår tillsammans med Birgit. Det var öppet, så nu är bostadsbidraget ordnat. Detta pga hyreshöjningen. Var sen på Ica och hämtade min jacka som jag ska skicka tillbaka i dag. Dom hade skickat fel storlek, typiskt så. Efter denna promenad så drack vi kaffe hos mig. Tog sen en middagslur och mådde väl en stund.

På kvällen såg jag på TV samtidigt som jag löste korsord. Då skulle jag kunna sluta skriva nu. Det var vad som hände igår. Vad ska jag då göra idag mer än att gå till Ica och skicka jackan. Ja, jag ska se Emmerdale och läsa en stund i boken. Matte kommer inte idag. Så jag kokar potatis och fläskkorv idag. Äter det med en hård leksands.
                                     Detta är tröjan jag ska sticka till både Freja och Edda i Helsingborg. Jag har god tid att sticka dessa som ska vara klara till jul. Om jag nu klarar av mönstret. Garnet kommer imorgon. Det riktigt kliar i fingrarna att få sätta igång.

Ikväll blir det väl att se "Antikrundan" och inget annat. Jag uppskattar inget annat TV-program ikväll. Blir då att läsa i boken och försöka hålla ögonen öppna.

Inget om lägenheterna. Ska det ta så lång tid att besluta detta? Det verkar så. En glad nyhet i alla fall. SAIK vann över Linköping igår. Nu står det 3-2 i matcher. Vinner SAIK i morgon i Linköping så är dom klara för semi. Bara att hålla tummarna jättehårt. 

Nu ska jag pyssla lite. Ha det så bra och hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0