Snö och sol

Sov till 9,30 idag och steg upp till ett ymnigt snöfall. -6 grader är det och jag känner att jag kunde ha sovit över den här dagen. Såg melodifestivalen igår kväll och jag ändrar mig inte när jag tycker att det är mycket skit man ska se och lyssna till. Tänk att licenspengarna kunde användas till nåt mer spännande än detta. Jag såg programmet för att rösta på The Playstones, men vad hjälpte det. Jag röstade några gånger och sen gick det inte att rösta mer. Alltså bara båg med detta röstande. Klart att det var uppgjort vem som skulle vinna. Nu var det sista gången jag såg detta skit. Bra att ungarna har en idol som krossar glas och sjunger om att han vill vara populär. Vi får väl se hur populär han är i Tyskland.

Sen kan man fundera över vad som hänt med Skelleftepojkarna. Har dom glömt bort hur man vinner en hockeymatch? Sen tycker jag att domarna är på motståndarlagets sida. Men jag kan ju ha fel. Nu är det nog dags att dom sätter ner näven, innan det är för sent. 

Kanske jag ser skidskyttestafetterna i dag. Sen ska jag ju laga lunch, soppa. Till middag gör jag en gryta på nötkött och rotfrukter. I kväll ser jag "Solsidan" och kanske filmen på ettan. Om män som hatar kvinnor. Jag har sett den förut, men har inget annat att göra.

Det var några ord från mig. Nu ser jag att solen tittar fram. Rena aprilvädret. Har beställt en jacka som kommer  till veckan. En typ parkas, beigerosa. Hoppas storleken passar bara. Vi får se. Ha en bra dag. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0