Värme

Fortfarande djungelvärme! Undrar varför det ska vara så, att det inte kan vara varmt eller kallt utan att det ska vara så extremt. Förstår någon vad jag menar? Jag gillar värme men det räcker med 25 grader, när man är i stadsmiljö. Jag var på Coop igår och tom inne på affären var det skitvarmt. Som tur är kan jag säga att min lägenhet inte är så varm, utan behaglig.

 Igår kväll kände jag att jag längtade till dagen då jag ska flytta. Lämna dånet på Storgatan och komma till lugnet på Hagelvägen. Kan nån förstå hur det låter här inne på kvällarna när man har balkongdörren öppen? Dunka, dunka från bilar, motorcyklar som gasar på allt vad dom kan, folk som skriker och smällare som knallar (nästan var kväll). Huj, va trött jag blir! Stackars dom som vill lägga sig tidigt och komma till ro. Dömt att misslyckas.

Såg uppdrag granskning i går. Det var om myglet inom Göteborgs kommun. Underligt hur kommuners mygel kan få vara obemärkt. Tro inte att det bara är i Göteborg det händer.

På Coop igår köpte jag bl a isterband och naturligtvis blev dom kvar på bandet vid kassan. Upptäckte det när jag kom hem och ringde till Coop. Men då var dom inte kvar på bandet, så nån annan plockade ner dom i sin kasse. Jag delar gärna med mig av min mat. Kanske nån som är fattigare än mig får ett mål mat.

Två dagar ledigt från matlagning eftersom Matte jobbar. Jag äter rester. Dom hade jordgubbar på Coop, kostade 99 kronor kilot. Så det fick vara för mig. Visserligen svenska gubbar, men ändå.

Undrar vad jag ska göra med min fula bordsskiva på matbordet. Den är i furu och obehandlad. Kanske jag betsar den i nån färg. Blå kanske eller vit. Tål att tänka på. 

Idag går jag ut och köper ÅR. Måste ha korsord. Är beroende. Nu ska jag in i duschen. Det känns också som ett beroende. Ha en fin sommardag  och hej då!  
                                                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0