Utedass

Soligt idag och just nu 16 grader. Kan bli en fin dag om det nu inte blir för varmt. Idag ska jag till Ica och helghandla. Mina fötter värker men det kan inte hjälpas, kylen måste fyllas. Annars blir det väl inte så mycket gjort. Läser väl lite i boken jag har. En deckare i Gotlandsmiljö skriven av Anna Jansson, Drömmen förde dej vilse. Ganska bra handling.

Blir väl TV ikväll, bl a reprisen av Tudors. Sen har jag förhoppningsvis köpt en ny ÅR med korsord som jag kan ta itu med. Kvällen är räddad.

På norrbottensradion avhandlas just nu dass. Kommer då ihåg 1990-talet då vi var mycket på folkrace. Denna helg var vi i Piteå och det var varmt och sandigt. Min yngsta blev bajsnödig så jag gick till bajamaja som stod uppställd mitt bland folket i depån. När jag öppnade dörren skrek min fyraåring "Fy va det luktar". Ingen ide att få henne över tröskeln. Då vandrade vi till gocart-banan där det var ett utedass. Ganska fint dass. Men nej, det blev inget uträttat där heller. Sista försöket var att gå in i skogen, och där blev det resultat, om än med protester. Tur att hon inte var född då det bara var utedass. Kan hålla med om att det kan lukta på dasset, men det finns fina såna också. Dom som nu har dass har väl också mulltoa. Då luktar det inte samma. Tror jag!

Fick hyreslappen igår och hyran var höjd med 112 kronor. Saftig höjning tycker jag. Men man kan inte göra nåt åt det, Bara att tacka och ta emot. Höjningen var större här, men det var ju för att vi skulle betala reparationerna för Gustav Rapps lägenhet som kostade över 100000. Lite orättvist kan tyckas. Jag har då inte varit med och förstört hans lägenhet. Bläh!

Nu blir det dusch och sen Emmerdale innan Ica. Ha en fin sommardag. Kanske jag äter jordgubbar till middag i dag. Hej då!
                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0