Skolavslutning

Har väl inget att skriva om idag. Fortfarande varmt och igår kväll ljudligt skrål från gatan. Är väl ungdomar som känner friheten närma sig när skolan slutar. För idag är det skolavslutning. Kommer så väl ihåg det från min barndom. Känslan att få sommarlov och ha hela sommaren framför sig, med allt vad det innebar. Lata dagar med bad och sol. Underbart var det!

Har just ätit en lingongrova med skinka på och till det en mugg kaffe. Längtar in i duschen. Och snart ska jag göra det. Snälla Birgit ska köpa ÅR och jordgubbar till mig idag. Jag är så himla ofärdig nu så jag har svårt för att gå. Det hjälper inte med panodil längre. Det är som jag väntar på ett under. Som antagligen inte kommer.

Ingen Matte idag och jag äter upp chilin som blev kvar i onsdags. Ikväll blir det väl TV och nytt korsord. Det är ju helg igen och bara två veckor till flytten. Har två papperskassar med tidningar som ska ut till soprummet. Få se om jag lyckas med det. TV bjuder på mycket repriser nu när sommaren sätter igång. Dom tror väl att alla är ute och roar sig, och gamla pensionärer som inte tar sig ut kan dom skita i. Men det går bra ändå.

Ha det så bra nu i värmen. Hörs i morgon hej då!

                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0