Kalasdag

Börjar med bloggen men tror inte att jag hinner med det innan melodikrysset. Löste det inte förra lördagen, för att Alec ville nåt annat. Idag ska vi fara till Tväråsel och gratta Jocke och vi far före ett, och innan dess ska jag hinna duscha och klara ut min klädsel och lösa krysset.

De obligatoriska 19 graderna idag och ingen sol. Men så var det väl igår också, så det hinner vända. Har suttit en timme med Gardens of time (eller vad det nu heter). Ett spel på FB där man ska bygga upp en trädgård, tror jag. Man ska leta reda på saker och min engelska är väl inte så bra just nu. Det gäller att tänka efter och leta i språkförrådet. Men det är ganska kul ändå. Jag gillar ju frågesport och helst när jag får glänsa (det händer ju inte så ofta, tyvärr).

                    

Sätter  in ett foto på det ena fönstret i vardagsrummet. Där står min venus, en rosa ljungkruka, en porslinsfotoram, en kvinnokruka, en liten ängel och en ljuslykta. Allt är i vitt och i fönstret har jag inga gardiner utan murgröna istället. Fönstret är mot uteplatsen och ni kan skönja en buske som jag inte vet vad det är.

Idag behöver jag inte laga mat för jag antar att vi får mat i Tväråsel. Säkert nåt gott. Ska också bli roligt att träffa Pernillas mamma och pappa (det är där vi ska fira min pojke). Det var ett tag sen vi sågs.

Nu ska jag avsluta detta och logga ut. Jag skriver i morgon hur det var på kalaset (eller vad det heter numera).
Tjing tjong!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas du haft en trevlig dag i Tväråsel, nästan mina hemtraker, och kalas kan man väl kalla det , hette det alltid när jag växte upp, minns alla kalas som vi hade hemma, nuförtiden åker många bort när det är dags att fylla jämt, gjorde jag i alla fall, kommer ihåg att mamma fick slita häcken av sig på sin egen 50 årsdag, laga mat till både hennes och pappas stora släkt sen kom alla grannarna utklädda på kaffekalas, ja herregud hur hon måtte haft det kan man tänka så här i efterhand.

2011-07-30 @ 20:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0