Ingen högsommarvärme precis

Vaknar till en solig morgon. Ser verkligen inbjudande ut på min uteplats. Har också en pelargon som ska placeras i min rabatt. Ska be Isabel när hon kommer från jobbet. Ja hon jobbar idag och Alec ska vara här under tiden. Blir kul. Mindre kul är att brödrosten har pajat. Nu när jag skulle rosta mackor till frukost gick det inte. Man kan ju rosta i ugnen för jag brukar göra det när det är många som ska ha rostat. Men idag blir det till att äta orostat.

På kul var jag in och läste olika bloggar igår kväll. Märkte att de unga bloggarna bara skriver om shopping, mode och killar. Läste bara feminina bloggar. Kanske killar inte bloggar så mycket. En del bloggar var otrevliga, typ munhuggning mellan tjejer om dom var horor, lögnaktiga, fula osv. Tror dessa bloggar ska hålla sig borta från bloggsidorna. Det kan ju inte vara nåt föredöma för andra unga att läsa sånt. Och för det mesta är det unga tjejer som skriver. Och förstås läser detta. Tycker en bloggande tant.

Såg den svenska filmen "Händerna" igår. Måste säga att det visas mycket skit på TV nu. Ser fram emot tisdag då ettan visar den nya "Morden i Midsomer". Annars nada.

Nu ska jag ta mig en dusch så jag är fräsch när mitt barnbarn kommer hit. Blir väl en del spel med honom sen. Till mat värmer jag upp makaroner och köttfärssås. Ha det så bra så hörs vi i morgon. Hej då!

                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0