Johannadagen

Vaknar till en ny solig morgon. Livet är skönt just nu. Bara en smolk i bägaren, och det är en karl som är knäpp. Att han är det är väl ingen nyhet men man kan undra hur han tänker, när han ska ha betalt för att träffa sin son. Ja, jag säger då det! Men han får väl sitt straff nån gång.

Nu är det nästan klart i lägenheten. Spegeln i hallen ska upp och lampan över matbordet ska kopplas klart. Sen är det två luckor till överskåp i köket som ska tas bort. Dom är så fel, så att man slår huvudet i dom när dom öppnas. Matte ska få göra det när han kommer. Annars är allt klart.

Isabel skurade däcket på uteplatsen igår och det blev så fint. Vi satt ute några timmar och bara latade oss. Alec cyklade omkring på en bana han hade gjort i skogsdungen. Han matade också en igelkott med gurkskivor och en fiskpinne som var kvar sen lunchen. Igelkotten lät sig väl smaka. Tur att jag varit snål med saltet när jag gjorde fiskpinnarna.

Idag ska jag få ett fotbad och mina stackars fötter omsedda. Så skönt det ska bli. Isabel är en ängel som tar hand om sin mamma. Sen blir det väl en och annan yatzy. En stund i solen blir det också. Nu ser ni att jag tycker livet är skönt. 
                    Kunde inte önska mig mer. Till lunch idag äter vi chorizzo med tomater. Och till middag blir det kotletter på gammeldags vis. Med potatis, gräddsås och kokta grönsaker. Ska nu lägga in gurka. Dom sålde gurka på Ica, fem kronor styck. Köpte tre (man fick köpa tre) och en ska jag lägga in, en skulle Alec ha och en till sallad. Undrar om jag har nån tom burk att lägga in gurka i. Gjorde mig av med alla tomburkar när jag flyttade. Ja det ordnar sig nog.

Måste ge en eloge till Lulebo. Dom håller verkligen snyggt här kring husen. Gräset klipps, rabatter rensas och asfalten sopas. Stor skillnad mot där jag bodde förut. När jag gästade huset där jag bodde i tisdags, såg jag att dom hade sopat ihop en hög med fimpar bredvid ytterdörren, och den kommer säkert att få ligga där till nästa år, om den inte blåser iväg. Men det är inte mitt problem. Jag trivs då i ordningen. Och mitt lilla hem är då trivsamt. Slutsvamlat för idag från en nöjd kvinna. Hej då!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Har väl aldrig hört på maken, vilken konstig prick som ska ha betalt för att träffa sitt barn.....mmm inlagd färsk gurka är så gott, tror jag också ska göra det, det får bli till helgen, blir nog köttfärslimpa till gurkan. Trist sommarväder, regnskurar om vartannat, men jag läste att det var vanligt så här i slutet på Juli, och bara en vecka kvar snart på denna månad sen går vi in i augusti, hujeda mig vad tiden rinner iväg....

2011-07-21 @ 18:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0