Inte händer det nåt

Idag är det 18 grader och solen är framme. Hopp om livet då. Matte ska ju komma idag (?). Och jag ska göra tacos. Det är ju enkelt, bara att steka köttfärs och hacka grönsaker. Och gott är det och säkert nyttigt, just inga kolhydrater. Kul att se Matte i alla fall. Det var ju en tid sen.

Igår tvättade jag ihop med Isabel. Jag hade en maskin och Isabel hade en. Sen cyklade Isabel till Konsum och handlade lite till mig, bl a en liter jordgubbar. Hihi! På TV såg jag "Nybyggarna" och "Höst i paradiset"  (Glädjekällan 2). Såg också slutet på ett program med Rod Stewart. Det var vad som hände i går i mitt liv. Ganska trist, eller hur.

I kväll kan jag se "Från Lark Rice......". Ett av mina favoriter. Just nu är det radion som gäller. Söndagar brukar vara Mannheimer & Tengby, men dom har semester just nu så det är Martina Haag och en annan kvinna som surrar och spelar musik. Slölyssnar bara. Sen brukar jag lyssna lite på Svensktoppen. Där händer inte så mycket heller. Samma låtar om och om igen. Fast en del är ju bra.

Har inget nytt att berätta. På FB är det också lugnt. En del är på semester och en del jobbar. Några kokar kaffe och en del badar. Själv läser jag bara vad folk gör och kommer med en komentar då och då. Lite dåligt med kommentarer till min blogg. Det beror väl på att den också är händelsefattig. Så är det med att vara pensionär. Fast det kan vara skönt också. Nu ska ni ha en bra söndag. Själv ska jag in i duschen som vanligt. Härligt! Hej då!
                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0