Tidig morgon

Hör och häpna! Vaknade på morgonen och tittade på klockan som visade 8.20. Så jag steg upp och gjorde mina morgonbestyr. Tog medicin och gjorde kaffe och två limpmackor. Tog fikat med mig in till datorn och då upptäckte jag att klockan var 5.05. Vilken miss jag hade gjort. Jag hade sett fel på klockan på mitt sängbord. Inte underligt att jag kände mig trött. Men nu sitter jag här och har läst AB och PT. Det blir nog en lång middagslur idag.

Regnet hänger i luften blir nog en sån dag. Igår hade jag en trevlig dag kan man säga. Förmiddagen tillbringade jag med Alec. Vi var mest ute. Sen kom Isabel och hon satte igång med dammsugare och mopp innan dom andra kom. Matte kom inte, han kommer senare i veckan. Jag fick två fina stolar med dynor att ha utomhus. Hade ju bara en stol förut så det passade bra. Vid halvåtta var jag ensam igen och 21.30 såg jag en Johan Falk film. Sen sängen.

Idag vet jag inte vad som händer. Det ger sig. Får väl stöka kring lite bland mina grejer. Hade tänkt städa av uteplatsen, trädäcket skulle skuras. Men det blir nog inte pga vädret. Ska visst blåsa på eftermiddagen så jag håller mig nog inomhus idag.

Ikväll blir det väl allsången på Skansen och sen "Morden i Midsomer" på TV. Och sen är det väl dags att koja. Hoppas ni har det bra. Hörs i morgon hej då!

                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0