Den första juli

HALLÅ, HALLÅ! Nu är jag på plats på Björkskatan i Luleå. Och internet är installerat med hjälp av min söta dotter. Det skulle ha tagit lång tid innan jag kommit in på bredbandet för egen hand. Än är det lite stökigt som det brukar vara vid flytt, men alla grejer är då här. Jag är nöjd med lägenheten och även med omgivningen, so fare. När jag är klar ska jag sätta in bilder så ni får se. Vädret är bra med sol och värme. Jag har spelat mycket spel några dagar. Bl a lusspelet, memory, tjuv och polis, Yatzy. Då förstår ni att min spelmotståndare är Alec. Han har nu en egen hylla med spel och leksaker här. Idag ska jag fortsätta stöka i min lägenhet. Några kartonger är kvar att plocka upp. Det är jobbigt att flytta kan jag säga. Inget jag kan rekomendera för en reumatiker. Tur att jag har haft hjälp. I Piteå är det Summergames nu i helgen, En massa fotbollsspelande ungdomar som har invaderat stan. Bl a mitt barnbarn Tova. Hon är duktig med bollen. Matte flyger ner till Göteborg med sina kompisar idag, för att se Iron Maiden. Kul! Och idag fyller min goda vän Birgit år. Stort grattis till henne. Tyvärr kan vi inte ses, men hon är i mina tankar. Hon får säkert mycket främmande. Det är ju knalledagen i Älvsbyn och då brukar folk strömma till byn. Man kan ju inte vara helt nöjd, eller hur. Måste klaga lite på städningen i denna lägenhet. Golvbrunnen i badrummet var inte rengjord. När dom lyfte bort badkaret för att ställa det i förrådet, låg det en äcklig badborste där och golvbrunnen var full av skit, Äckligt!!!!!!!! T o m diskproppen var skitig i köket. Verkar vara en snuskig kvinna som bott före mig. Men alla är vi olika varelser. Själv är jag av den sorten som vill ha rent och ordning kring sig. I eftermiddag kommer Alec hit. Han ska vara här medan mamma ska träffa en tjejkompis. Så då blir det mer spel förstår ni. Hoppas ni får en härlig dag. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0