Joakim 40 år

Tänk er att det är helg igen. Och sista helgen i juli månad. Ute är det 18 grader och solen skiner med sin frånvaro. I alla fall nu klockan 9.29.

 Min son, Joakim fyller år idag. Mitt lilla knytt är stora karlen nu. Glömmer aldrig den torsdagen i Linköping där han föddes. En liten baby med vitt hår som stog rakt ut, som en gloria. 2500 g vägde han och var så liten. Efter födseln fick vi åka ut till en stor villa utanför stan, och bo där tillsammans med andra mammor. Alla fick eget rum, där man bodde tillsammans med barnet. Det var härligt väder så man satt mycket i trädgården och pratade med andra mammor över en kopp kaffe eller ett glas saft. Där var jag en vecka och sen bar det av hem igen, till hund, katt, man och barn. Kan säga att det var rena semestern där i Blåbärsvillan (tror jag den hette).

Annars är det väl som vanligt idag. Efter bloggen ska jag se "Lewis" på kanal fem play. Får göra det eftersom jag inte har kanal fem. Igår såg jag förra veckans avsnitt. Jag tycker om Lewis, en efterföljare till Morse. 

                                 
Här ser ni en snutt av soffkuddarna jag sydde. Duken på bordet har jag målat och spetsen har min mamma knypplat. 

                                     
Matbordet där jag även sitter och bloggar. Nu har bloggen blivit tokig. Bäst att jag loggar ut och skriver mer sen. Bloggen har ju semester enligt dom själva. Tål väl inte för mycket bilder och sånt. 

Ha nu en bra dag inte minst min son, Jocke. (Eller Kim som vi sa förut) Kram till er alla.                                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0