Min hyresvärd, hm!

Ingen bra helg hittills för mina favoritsportisar. SAIK t ex fick stryk av MODO och landslaget i längdskidor var katastrof. Men kanske det vänder idag. -6 grader är det och det är som om det hänger snö i luften. Och egentligen är det väl ingen katastrof att skidkillarna och tjejerna inte vinner jämnt. Dom är ju duktiga ändå. Lilla glada Anna Haag har rätt inställning till sporten. Hon ser fram mot nästa tävling och tycker det ska bli roligt.

Undrar bara vad jag ska se fram mot denna dag. Jag ska värma upp fisken till lunch och sen blir det kotletter till middag. Sen blir det väl att se på Tour de ski. Det är även skidskytte senare på eftermiddagen. På kvällen visar ettan Midsomermorden. Det ser jag gärna. I morgon börjar Emmerdale igen. Ser fram emot det.

Ute i världen är det verkligen oroligt. Finns så mycket elakt folk som missbrukar sin makt och även folk som sprider död omkring sig. Hur ska det kunna bli fred och lycka på det viset. Usch! Jag skulle verkligen inte vilja vara ung idag. 

Jag upptäcker många brister med att bo i detta hus. När jag flyttade hit var jag glad att få en så fin lägenhet. Men det var då det. Det var en annan hyresvärd då. Med denna hyresvärd som är idag kommer förfallet, märker jag. Skitiga lister i trapphuset som samlar skiten på höjden. En tumlare i tvättstugan som har ett trasigt filter, trots att jag sa till om det för flera månader sen. Kanske dom tycker att hyresgästerna ska ordna det. Nu måste man torka i torkskåpet som bara blåser kalluft. Då räcker inte tvättiden till, utan man får ta upp sin blöta tvätt och torka i lägenheten. Avloppet i diskbänken som värden var "snäll" och försökte rensa, är lika orensat som förut. Jag tror att dom inte vet hur man rensar ett avlopp. När jag talade om att tapetbården hade lossnat, sa värden bara citat "Ja har du sett". Inget om att han skulle fixa det eller så. Enligt han ska hyresgästen själv åtgärda allt som går sönder  mellan tak och golv. Som det är med en bostadsrätt. Ni  hör ju själva hur knäppt det är. Alltså ingen idé att man anmäler fel till honom. Detta är bara en del fel jag upptäckt.  Återstår bara att flytta härifrån så jag slipper reta mig på sådana hyresvärdar.

Nu var det slutgnällt för idag. Ska väl göra nåt annat än att sitta vid datorn nu. Vi får väl höras i morgon igen. Ha det bra och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0