Trettondagsafton

-25 grader och idag ska jag inte ut på nåt. Var till VC igår. Matte skjutsade mig dit och var där ca 13,15, fick komma in dirrekt till Joanna (min läkare). Snabbt konstaterade hon att jag hade en rosinfektion. Hon skrev ut ett recept och sen en taxi hem. Var hemma igen 13.45. Så snabbt läkarbesök har jag aldrig varit på förut. Joanna trodde det kunde bero på gulssprutorna att jag ofta har problem med mina ben. Måste kontakta reumatologen och höra med dom, om jag ska fortsätta med sprutorna. 

Idag ser jag sprinten kl. 14.05 från Tour de ski, på ettan. Sen skidskytte på tvåan kl.17,20. Ikväll blir det Emma på tvåan kl. 20 och kl.22.30 "The pacific" på ettan. 
Igår såg jag det jag skrev om igår samt en film "Bernhard och Doris". Det är en film med verklighetsbakgrund och. Handlar om arvtagerskan Doris Duke och hennes butler Bernhard. Filmen var ganska bra. 

Matte kommer till lunch kl.12, och han får kycklingsoppa. Han ska även hämta medicin på apoteket, till mig. Idag är det ju trettondagsafton och ett barnbarn till mig, Caroline, fyller år. Hon är ett av de barnbarn som jag aldrig har nån kontakt med, tyvärr. Jag har försökt men det är inte så lätt när avstånden är stora. Och så måste väl båda sidor vilja ha kontakt. Kanske tiden inte räcker till. 

Efter imorgon är livet detsamma och helgerna bortgjorda. Då ska jag städa bort juldukar och sånt. Har tvättstugan klockan 10 imorgon. Har inget mer att berätta för er just nu. SAIK vann hockeymatchen igår mot Timrå. Bra så! Från Oscar och hans hockey har jag inget hört ännu. Han spelar ju cup i Göteborg nu.

Slutar nu med en önskan om en fin dag för alla. Hej då!
                                       Caroline fyller 24 år 

Nu slutar jag för idag och önskar er en fin dag. Hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0