Orolig värld

Jag fick katalogen från HM igår. Med både kläder och inredningsdetaljer. Fick vårkänslor kan jag säga. Det är mycket färger i vår. Sånt gör mig glad. Tänk er alla gråa pensionärer i glada färger. Som jag t ex. Medge att ni skulle bli gladare då. Få se om det går hem hos dom unga, men dom är ju färgiga ändå bara med sin ungdom.

Min tempmätare (älvsby kommuns hemsidas temp) strejkar. Men jag skulle tro att det är så där medelkallt idag. Måste på Ica idag för att handla lite mat. Matte kommer ju på mat. Gör en blomkålssoppa, tror jag. Till middag har jag inte bestämt än.

Ute i världen är det oroligt. I Tunisien och Egypten (Kairo) demonstrerar folk som vill ha demokrati. Och på vissa ställen härjar självmordsbombare. För att inte tala om ovänskapen mellan Israel och Palestina. Och Nordkorea som håller på med sitt kärnvapen. Hur länge ska det dröja innan tredje världskriget bryter ut?

Ikväll ska jag se "Sveriges mästerkock" på fyran. Sen blir det "Bibliotekstjuven" och "The pacific" på ettan. Ska kanske börja på Isabels sockor fastän jag inte köpt garn än. Har ju lite garn så jag får börja med nåt av det. Får göra randiga skaft eller det heter. Kom nu på att jag måste köpa en mus till datorn. Jag har ju ingen nu utan använder bara pekarn. Det gör att texten hoppar och far när jag skriver. Blir jag less då? Jo det blir jag, jäkligt less! 

Var in på Lulebos hemsida och kollade. Igår var jag nummer fem på en lägenhet men idag var jag nummer tolv. Konstigt. Visserligen är lägenheten på andra våningen, så jag tror inte att jag skulle ta den i alla fall. Sen fanns det en fyra i centrum. Och hyran var nästan tiotusen. Min pension räcker inte till. Nu vill jag ju bo på Björkskatan. Ett ganska lugnt område. Men det är bara att vänta på min tur.
 
Nu ska jag in i duschen och sen börja med maten. Få se om solen tittar fram idag. Då blir jag glad. Önskar er en bra dag. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Annalena

Åh, ska du flytta till Luleå? Nu är det snart vår ja! Solen skiner här i dag, helt ljuvligt!!! Jag vill verkligen ha sommar. Hoppas allt är bra med dig! Många pussar och Kramar!!

2011-01-26 @ 12:29:40
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0