Vanlig söndag

-14 grader idag, skönt. Sov till nio efter att ha sett på TV ganska sent. Såg "Stjärnorna på slottet", "Patrik l
1,5" och slutade med "Long kiss goodnight". Har nu druckit kaffe och ätit en pain riche. Snart ska jag in i duschen. Till lunch gör jag mackor i grillen. Använder skinka. ost och tomat. Kanske det blir ugnstekt korv med mos till middag. Har inte bestämt än.

Gjorde klar den gul-svarta mössan igår. Skulle det inte vara kul att Hedvig skulle få en gul-svart tröja. Vad tycker ni? Om du Pernilla eller Jocke tycker det kan ni väl skicka mig mönstret. Jag tycker det skulle vara kul att se Hedvig vandra omkring med SAIK:s färger på sig.

Idag är det Tour de ski-sprinten på TV. Vid tvåtiden nånting. Det ska jag se. Ikväll visar ettan, hör och häpna, "Morden i Midsomer". Ser det. Veckan som kommer är det trettondagshelg och sen är det som vanligt igen. Skönt! Jag blir fort less på alla helgdagar. Efter det ska jag sätta igång och måla bl.a. dukar. Ska också sy på min symaskin. Har inte hört nåt om nån lägenhet ännu. Men det är ju inte konstigt när det varit så mycket helg.

Drar ihop sig nu mot ljusare tider. Längtar verkligen. Ska ta bort julen snart. Det lilla jag har framme. Samtidigt städar jag litegrann.  Men det blir en annan dag. Svininfluensan är på gång sa dom på radion. Och jag som blev vaccinerad för hongkong. Nu orkar jag inte bry mig längre. Jag är ju inte ute så mycket i farten.

Nu har skrivet tagit slut så det är bäst jag slutar. Duschen väntar! Hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0