Bara -8

Ja så var det måndag igen och bara -8 grader  är det. Det har slutat snöa i alla fall. På min balkong är det mycket snö och jag har bara en piasavakvast där. Får försöka få bort snön med den. Annars får det tina av sig självt när blidan kommer.

Idag kommer Matte på middag, han är i Piteå vid lunch. Till middag värmer jag på lasagnen som blev kvar. Jag gör en sallad till den. Jag har kvar lite pyssel med dukar och sånt. Sen ska jag kolla vad jag måste handla  när det är löning. Tror inte att det ska vara så mycket. Ska också på Kupan, den nedre, för att se om dom har nåt i tygväg.

Annars lyssnar jag på radion och retar mig på ett och annat. Måste försöka sluta med det. Folk kan väl inte hjälpa att dom är dum i huvudet. I alla fall inte alla. Annars får jag väl byta kanal. Brukar stänga av radion och sätta på TV vid 12 tiden då Emmerdale börjar. Ibland brukar jag höra på Lotta Blomé, hon är bra.

Nu ska jag nog sätta på mig stövlarna och gå ut på balkongen och se vad jag mäktar göra med snön. Jag hör av mig i morgon igen. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0