Ingen spruta

-17 grader i dag. Har nyss pratat med min reumatolog och vi kom överens om att skippa guldsprutan denna månad. Sen ska jag höra av mig till henne om fyra veckor, så får vi besluta då, beroende på hur mina leder känns.. Jag tycker det är bra att få  se hur det blir. Ska ringa och avboka provtiden idag. Ska även boka tid på labb till Matte. Han ska ta några prover innan han ska till Piteå.

Igår blev det inget gjort för mig. Är jag lat eller? Efter Emmerdale intog jag sängläge med boken. Sov även en stund. Ingen dammsugning och julgrejerna är kvar. Ingen utgång heller. Var tvungen att göra en matsedel så jag vet vad jag ska handla, innan jag går till affären. Men idag måste jag ut. Får skylla mig själv att det är kallare idag. Fast jag brukar inte frysa vid över -20.

Blir det nåt nyttigt gjort idag mer än handlingen. Törs inte garantera detta. Jag har ju ingen som bestämmer över mig. Gör som jag vill. Såg en gammal film igår "Gårdarna runt sjön". Den var från 1957 och jag var 15 år då jag såg den. Det var då jag bestämde att om jag fick en son nån gång, skulle han heta Joakim. Det hette en av huvudpersonerna i filmen. Och då jag fick min första son, så blev han döpt till Joakim, men kallad för Kim. Det var först som vi flyttade till Örebro som han blev Jocke. Så kan det bli.

Ikväll ska jag se dokumentären om Cornelis, som Tom Alandh gjort. Den är från 1997 men jag vet inte om jag såg den då. Igår såg jag om Per Oscarsson och det var intressant. Annars är det väl inget bra att se ikväll.

Ska jag sätta igång nån stickning idag. Jag har ju kvar av det svart-gula garnet, men vet inte vad jag ska göra med det. Är inte riktigt säker på om det räcker till sockor.

Nej, nu är det slutskrivet för idag. Ha det nu så bra så hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0