Två medaljer

Bara -11 idag och snön ramlar ner. Känns konstigt efter alla kalla dagar. Tar en handlartur på eftermiddagen. Det ska ju bli helg igen. Räkningarna betalade, så kontot är inte fett men får göra en handling i alla fall. Bara det nödvändigaste. Ska inte göra nåt särskilt idag. Egentligen skulle jag väl fira min fördelsedag, men är det nånting att fira att bli gammal. Egentligen skulle man fira dagarna då ens barn har födelsedag. Den födelsen är väl en bedrift och helst då man klarat av att fostra dem och se att de klarar sig bra i livet.

Så jag skippar tårtan idag. Om jag får råda. Matte kommer på lunch och han får fläskkorv med mos. Ni vet-jag är korvis eller Mac Korvum. Till det roliga som hände igår var att Sverige fick två medaljer i sprinten. Guld till Marcus Hellner och brons till Emil Jönsson. Marcus är en smålänning som tävlar för Gällivare. Därför har norrbottensradion nämnt det otaliga gånger. Emil har inte nämnts en ändaste gång. Undrar om norrbotten ligger i Sverige över huvud taget. Ett annat uttalande som sagts några gånger är att Lule vann över Skellefteå. Men det spelar ingen roll för Skellefteå leder fortfarande serien.

Ingen ledig lägenhet på Björkskatan ännu. Men snart är det månadsskifte, då kanske det dyker upp någon. Får hålla ögonen på skaft. Det är ju inte min starka sida så då får jag skärpa mig.

Det blev mycket läsa igår kväll. I kväll ser jag TV, bland annat "På spåret" och "Sopranos". Det brukar vara en film på ettan också. Får kolla upp det. Om jag hinner på eftermiddagen ska jag se backhoppningen. Det är ju en svensk kille med. Och det var länge sen det hände. Minns ingen efter Janne Boklöv, (en norrbottning). Kan var kul att se denna unga grabb hoppa. Jag håller tummarna.

Nu är det tid för den obligatoriska duschen. Ska njuta lite mer på min födelsedag, och ta hand om mig. Ha det så bra alla vänner! Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0