Tänk på nåt roligt

Ni är väl lika less på att läsa hur kallt det är, som jag att skriva det. I alla fall -31 idag. Kan jag då inte få vinna en mille på postkoden, så jag får lämna detta kalla ogästvänliga land. Men jag har väl lika stor tur med detta som jag har med allting annat. Bara att bita ihop och tänka på nåt roligt istället.

Jag dammsög och vaskade igår. Jag var också på affären och handlade. Köpte bl a en färdig middag, köttfärsbiffar med potatiskroketter och grönsaker. Det är andra gången i mitt liv som jag köper färdigmat. Billigt är det om än det inte smakar så mycket. Mätt blev jag i alla fall. Idag blir det matlagning och till lunch ärtsoppa. Till middag strimlar jag lövbiff och steker det tillsammans med grönsaker och chilisås. Kokar spagetti till det och det blir gott. Prova det nån gång. Lövbiffen är så mör så man behöver inte steka det så länge. Bara man struntar i att röra köttet förns det blivit brynt ordentligt. Det är då man sätter till grönsakerna och två matskedar chilisås. Sen behöver man bara låta det gröna (wokgrönsaker) mjukna lite. Jag brukar också servera det med en smaksatt lättcreme fraishe. Det blir middag i dag.

Jag måste nog byta tvättmedel. Märker att när jag ligger i sängen börjar det klia på kroppen och det måste vara lakanen. Får kolla i morgon  på affären vad det finns för tvättmedel. Minns att min mamma tålde bara tvålflingor. Men det var ju andra tvättmedel på den tiden.

"Svensk maffia" ser jag på TV ikväll.  Måste också kolla hur det går på hockeyn. Annars läser jag i kväll. Min bok är bra. Nu ska jag in i duschen och sen ta itu med maten. Ingen lägenhet på Björkskatan än, men jag får nog vänta till månadsskiftet. Ha en skön dag och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0