Härliga fredag

Idag ser det jullikt ut utanför mina fönster. Den vita snön klär landskapet så snyggt och rent. Kan vara för att det inte är nån biltrafik här på Hagelvägen. Det kommer enstaka bilar som ska hämta folk som inte är så rörliga. Därför så lite avgaser, som annars brukar färga snön gråsmutsig. Det är bara -1 grad.

Matte ligger på min soffa och sover, han börjar ju inte förrän 16 men då ska han jobba till 04.00 imorgon bitti. Så det är bra att han sover en stund till. Egentligen skulle jag behöva handla idag, men jag tror jag skippar det. Kommer Isabel och äter middag ska hon få handla lite på Coop. Lite apelsiner t ex.

Har plockat fram kycklingfiléer som jag ska laga till middag. Gör nog en gryta med mycket grönsaker. Jag vet att Alec hatar grönsaker men en och annan slinker väl ner. Själv älskar jag det gröna.

Annars blir det nog en slappardag för mig. Måste försöka bli klar med sockorna. Där har det varit stillestånd ett tag. Får se vem som får sockorna.

En bild på garnleverantörer.

Nu slutar jag blogga för idag. Ha en bra fredag. Hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0