Julmarknad på Hägnan

Då var det lördag igen och jag har nyss löst melodikrysset. Ätit en fralla med kokt skinka och gurka på tillsammans med kaffe. Gott! Ute -2 grader och inte så mörkt. Kan ana solen.

Jobbigt att vara på Storheden igår. Men jag fick i alla fall handla det jag behövde. For vid 13.30-tiden och var hemma vid 16. Jag var så glad när jag var hemma igen i min kula. Trött men nöjd. Sen satt jag vid datorn en stund och spelade häxspelet. Jag kan inte skryta med att jag är bra, tvärtom jag är ganska kass. Men det är ändå roligt. Såg sen på TV en stund.

Läste i AB idag att Moa fick lämna Idol igår. Tur för henne. Nu dröjer det inte länge förrän vi får höra henne på radion. Grattis Moa!

Läste också att amerikaner har fått ett nytt nöje. Göra spe av svenskar. Härma dom hur dom pratar och gör. Kul att vi kan roa det amerikanska folket! Tyvärr har vi inget nöje av dom. Jag tycker dom är kocko, helt enkelt.

På radionyheterna , dom lokala, fick man veta att det har varit stökigt i länet i natt. Värst var det i Kiruna. Ja, ja!  
I Älvsbyn har dom sänkt hastigheten till 40 km/tim. Är det nån som håller den hastigheten mer än dom som raggar på Storgatan. Hur ska dom göra för att få folk att använda blinkers? Ingen bryr sig.

Det är julmarknad på Hägnan i helgen. Har ni inget annat för er så åk dit. Jag kan verkligen rekommendera det. Mitt gamla jobbställe.

                 

Snart kommer Alec hit för att vara här medan hans pappa ska handla. Kul! Ha det bra mina vänner. Njut av livet! Det är så kort. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Några stackars ensamma flingor har singlat i luften under kvällen, det är så svart så svart ute.Men det är tur att man kan hitta lite ljusglimtar inne i alla fall, vi har tänt en brasa och ska nu göra iordning lite kvällskaffe och skinksmörgåsar, gubben har tjyvstartat med att griljera en liten helgskinka idag som vi nu ska provsmaka.Ja man är ganska nöjd efter att ha besökt stormarknader, och folk är som tokiga nu veckorna före jul, tänk att vi köper julklappar för högre och högre summor varje år, spelar ingen roll att det är sämre tider, i år har jag nu äntligen bestämt mig för att mest vara en åskådare till eländet, ska inte julshoppa alls, ungarna ska få varsin slant sen så får det vara bra, känns riktigt bra måste jag medge.

2011-12-03 @ 19:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0