Annandagen

Ni må tro att det regnade i natt när jag la mig. Jag är så less på detta regnade. Det ser ut att vara jättehalt hår utanför. Än ligger snön kvar, konstigt nog. Nyss skuttade en liten ekorre förbi mitt fönster.

Alec har sovit här i natt. Jag förjar vara rädd för att han ska svälta ihjäl. Igår när vi åt middag petade han bara i maten. Några bruna bönor ville han inte ha, så jag stekte lite potatis åt honom. Till det fick han köttbullar och prinskorv, men han petade bara i maten. Imorse ville han inte äta frukost. Det enda jag fick i honom var ett äpple. Hans mamma fick migrän igår så det blev sängen för henne istället för en träff med hennes kompisar. Alecs pappa ska hämta honom här. Får se hur det blir med det.

Har sett mycket film hitills i helgen. Igår blev det också ett nytt avsnitt av "Morden i Midsomer" och lite andra filmer.

Har hela kylskåpet fullt med mat. Hur ska jag kunna äta upp allt detta? Kommer att bli mycket kompost. Matte skulle visst komma på onsdag. Av laxen kan jag göra en laxpudding. Till det skirat smör, knäckebröd och grönsallad. Så gott! Till nyår kan jag göra lövbiffsgryta, om nu nån skulle gå för sig att komma hit. Köttet har jag i frysen och där ligger det inte ivägen för nån, om nu ingen kommer hit.

Det går framåt i häxspelet för mig, om än jag inte är så bra, men trägen vinner som det heter. Jag ska väl nu spela ett spel med Alec som han fick i julklapp, Safari school. Hoppas ni har en bra julhelg mina vänner! Hej då!








Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja så var då den här julen avklarad, synd bara att vi inte fick behålla snön som föll så vackert för en vecka sedan, inatt blev vi strömlösa och den kom tillbaka först nu för ett par timmar sedan, ska kolla om man kan få ersättning från elbolaget, 14 timmar utan el, var tvungen att ta hela familjen som nu är 6 personer till en pizzeria i stan, elbolagen som suger ut det mesta av oss, har fortfarande förra vinterns gigantiska elräkningar i färskt minne. Men det finns de som har det värre, såg nyss på nyheterna att många som skulle åka tåg norrut nu var strandsatta, kan inte vara roligt att råka ut för. Tänk vad sårbara vi är i detta samhålle, en storm kan slå ut så mycket, vi får hoppas att Dagmar lugnar ner sig nu så alla kommer fram till sina resmål.

2011-12-26 @ 20:07:27
Postat av: Åsa

Ja så var då den här julen avklarad, synd bara att vi inte fick behålla snön som föll så vackert för en vecka sedan, inatt blev vi strömlösa och den kom tillbaka först nu för ett par timmar sedan, ska kolla om man kan få ersättning från elbolaget, 14 timmar utan el, var tvungen att ta hela familjen som nu är 6 personer till en pizzeria i stan, elbolagen som suger ut det mesta av oss, har fortfarande förra vinterns gigantiska elräkningar i färskt minne. Men det finns de som har det värre, såg nyss på nyheterna att många som skulle åka tåg norrut nu var strandsatta, kan inte vara roligt att råka ut för. Tänk vad sårbara vi är i detta samhålle, en storm kan slå ut så mycket, vi får hoppas att Dagmar lugnar ner sig nu så alla kommer fram till sina resmål.

2011-12-26 @ 20:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0