En julklapp till mig själv

-4 grader och snön ligger kvar. I morgon vänder det mot ljusare tider. Härligt. Var till Ica Maxi igår och handlade med Isabel. Så nu är kylen full igen. Idag ska jag göra revbensspjällen och eventuellt griljerar jag skinkan också. Sen är det bara Janssons frestelse kvar att göra, och det gör jag på julaftons morgon. Tror inte jag haft så enkel jul nån gång. Ingen sillinläggning för jag har köpt färdiginlagd.

Läste i PT att Konsum (numera Coop) fortsätter att lägga ner och stänga butiker. Tyvärr blir det glesbygden som blir lidande. Tänk att jag förr var trogen kooperativkund. Men när jag på senare tid såg hur mycket dyrare det var att handla på Konsum mot på Ica, blev jag så anti Konsum. Medge att det är skillnad från förr och nu. Nu är det inte längre medlemmarnas affär utan styrelsens. Bläh!

Alla klappar utom Mattes är nu klara. Förr skrev jag ju rim på klapparna. Men sen såg jag att ingen brydde sig om att läsa rimmen, så då slutade jag. Men jag kan sakna den tiden då man rimmade. Det var så roligt. I alla fall så vet jag, vad jag ska ge Matte och Isabel ska köpa det på fredag. Väntar också ett paket från HM. Det är några födelsedagspresenter och en väska till mig. Jag har ju några närstående som fyller år i början på året. Väskan är en julgåva till mig själv, ifall jag ingen får. Kommer ihåg när jag var sex år, bodde i Uppsala på Kungsängsgatan 44, Hade några kronor som jag skulle köpa klappar för. Vad köpte jag då? Jo, en knallpulverspistol till mig själv. Så då förstår ni varför jag köper en julklapp till mig själv, det är ett inövat beteende.

Mina tår värker fortfarande. Inte roligt, men det är väl straffet för nåt jag gjort. Men värken får väl ställa sig i kö till all annan värk som jag har. Kan snart inte komma ihåg hur det var att vara frisk och värkfri. Tur ändå att jag är klar i skallen. Det finns ju många som är friska i kroppen men ändå inte har alla hemma i skallen.

Ja det var allt för idag. Ha en bra dag hörni och hej då!

Nu är de tre vise männen på väg till Betlehem.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Nu verkar julen vara klappad och klar hemma hos dig,jag har lagt in två sorters sill ikväll, klätt julgranen har vi också gjort,ska städa av lite imorgon förmiddag, på eftermiddan kommer sönerna hem från Uppsala, så ikväll är det lugnet före stormen hemma hos oss. Man får passa på att njuta av tystnaden....

2011-12-21 @ 21:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0