Rånförsök på Björkskatan

Igår såg jag för första gången julgranen på Hagelvägen. Det växer en jättegran mellan hus nummer 6 och 8. I denna gran har dom satt upp lampor så att det blir som en julgran. Men i mitt tycke är den alldeles för stor för att vara vacker. Men den lyser i alla fall upp i mörkret, som fortfarande härskar här. Idag är det +2 grader. Det blåser, men inte så mycket som igår.

Igår kväll blev en man i 30-årsåldern utsatt för rånförsök av två ynglingar på Höstvägen. Det misslyckades för rånarna, som fick se sig blåsta. Dom gav sig nog på fel man. Han ringde polisen som inte har gripit nån.

SAIK förlorade på straffar av Luleå igår kväll. Men det är inget att hänga läpp för. Luleå behöver poäng så dom håller sig kvar i elitserien. Dom har ju ett ihopköpt lag. Skulle satsa på de egna förmågorna istället. Några måste dom väl ha.

Jag ska åka ut till ICA Maxi idag. Det börjar bli tomt i kylen. Sen är det kul att se lite annat folk. Om än det nu bara är annat folk som handlar och trängs.

Slog en koll på TV 4 sportsändning från Östersund och skidskyttet igår. Och då menar jag bara några minuter. Vilket fiasko! Dom har häst-Johan som kommentator. Bäst att jag håller mig ifrån dessa sändningar. En del kan man ju höra på radion.

Jag såg programmet från Böda camping på femman och sen "Mördare okänd" på åttan igår. Sen blev det sängen. Ikväll ser jag nog "På spåret" och sen blir det nian och andra och sista delen av "Sorgmantel". Den norska miniserien som jag började se förra fredagen. I "Idol" är det bara tre kvar, men det är ganska ointressant för mig. Min favorit är med ,Moa, men jag önskar för hennes skull att hon åker ut ikväll. Ni vet väl hur det gått för de flesta som vunnit "idol"?

Nu är det en mahjong och duschen som väntar. Efter det Emmerdale och sen ringa färdtjänst och beställa taxi. Ha det bra mina vänner! Hej då!

                            












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0