Fortfarande blött

Ja blidan håller i sig till mångas förtret. Om det nu ska vara vinter, så kan det väl inte regna. Eller hur? Jag vet att vi är bra på att gnälla om väderleken. Men är det så underligt. Har för mig att den här tiden på året brukar det vara smällkallt i dom här trakterna. Och då brukar jag säkert gnälla om det också. Ja hualigen! Människan är aldrig nöjd.

Alec var här en stund på kvällen då Isabel var och tränade. Sen såg jag "Svagaste länken" och hör och häpna "Bonde söker fru". Ett avsnitt då en bonde hittat en fru och gifte sig med henne. Kan inte ha varit ett billigt bröllop. Undrar om bonden eller TV 4 betalat för detta. Om det var bonden är det förståeligt att han gått i konkurs, vilket AB skrivit om.

Sen såg jag "Anklagad" på ettan. En engelsk film där tre vänner slog ihjäl en misstänkt pedofil. Senare visade det sig att han var inte pedofil, och en av vännerna anmälde sig till polisen. Han fick dåligt samvete.

Sen kom Matte från jobbet och nu sover han på min soffa. Blir så att han äter en sen lunch här innan börjar om med jobbet. Jag tar fram en liten påse köttbullar och kokar potatis och morötter samt gör en sås till detta. Kanske jag dammsuger efter det att Matte farit. Min dammsugare låter så mycket att jag inte vill utsätta nån mer för det oljudet.

Sen blir det väl att se på TV som vanligt. Vet inte vad? Hoppas ni har det bra! Jag skriver mer i morgon så hej då!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja man läser med förvåning att även ni har milt och regnigt, min barndoms december i Älvsbyn var kall och snöig. Tv 4 har säkert betalt bonde-bröllopet, de tjänar så mycket på sina reklam-pauser (som man blir tokig på)så det var nog bara småpengar för dem. Ja nu får vi hoppas på lite snö så är ordningen återställd sen kan julen få komma...

2011-12-15 @ 19:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0