Tredje advent

Jag säger god förmiddag den tredje advent! När jag tände tredje ljuset på frukostbordet började brandlarmet tjuta. Vad menas med detta kan man undra. Man får tända ett ljus och eventuellt två, men hualigen inte mer än så. Trodde mina öron skulle gå sönder av detta tjut. Matte som sov på min soffa drog en kudde över sig. Och Alec såg helt förskräckt ut. En underbar början på dagen, eller hur?

Läste nyss i AB och såg att dom hade satt in en bild på Victoria från Nobelfesten. En närbild på hennes mage. Man skulle se när fostret sparkade. Har dom ingen hyfs, dom som skriver i tidningar? Hur lågt kan man sjunka?

SAIK slog Djurgården igår med 8-1. Riktigt bra, eller hur? Annars var det väl en helt vanlig kväll. Spelade spel med Alec och när han somnat såg jag "Morden i Midsomer", ett gammalt avsnitt (som jag inte sett förut).

Idag ska jag göra köttfärssås och spagetti. Gör såsen direkt efter det jag bloggat. Isabel kommer väl och hämtar Alec senare på dagen och Matte ska väl börja jobba efter det. Blir en lugn kväll med "Doktor Martin" tror jag. Nu har mina många kanaler på TV:n börjat försvinna lite då och då. Till slut ska jag ha åtta kvar. Det får räcka med det. Det är vad min ekonomi klarar av.

Det har snöat lite mer i natt och är omkring -1 grad. Ser väl sprinten från Davos. Måste ju se hur det går för Emil Jönsson. Önskar er alla en fin dag. Hej då!



Oscar och Tova för några år sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0