Inget

Lördag morgon och -1 grad. Fortfarande är marken vit, men det känns som att blidan är på väg. Lyssnar på "Ring så spelar vi" på fyran. Inväntar melodikrysset som kommer klockan 10. Har inget speciellt inplanerat i dag. Tar dagen som den kommer. Isabel med son kommer på middag som kanske blir potatisbullar med bacon och lingon. Ska också be Isabel fara och handla lite till mig, så slipper jag.

12.15 är det skidor på SVT ett. Det ska jag se förstås. Ikväll inget "Downton Abbey" på grund av Nobelfesten. Har inte kollat TV-programmet, så jag vet inte än vad jag ska se ikväll. Igår kväll såg jag "På spåret" och sen en del av den norska deckaren, Cato, på nian och efter det ännu en deckare, "I mördarens spår". Den sistnämnda har jag för mig att jag sett förut. En kvinnlig polis, Helen Mirren, som löser ett brott.

Tro inte att det blev nån stickning igår. Bara matlagning och en massa diskning. Så trist! I alla fall ska jag inte laga så mycket mat idag. Jag håller restaurangen stängd fram till femtiden. Potatisbullarna köper jag färdiga, bara att steka på tillsammans med baconet. Enkelt och smärtfritt. Önskar det var lika enkelt att diska. Men nån diskmaskin har jag inte, tyvärr.

Det blir nog inga julkort för mig att skicka. Har inte varit på nån affär som säljer sådana. Så dom som jag inte har mailadress till, får vara utan julhälsningar från mig. Förr om åren fick man ju massor med julkort, men så är det inte numera.

Märker ni hur mycket "inget" jag skriver om. 1. Inget speciellt att göra. 2. Inget TV program. 3. Ingen matlagning.  4.Ingen stickning. 5.Inga julkort.

Ha nu en bra lördag mina vänner. Tänk på att njuta av livet medan det levs. Hej då!



Kommentarer
Postat av: Åsa

En grå dag här i Hälsingland, det mesta av den fina vita snön som kom för några dagar sen är nu borta, trist. Har i alla fall bakat saffranskusar idag och försökt uppbringa lite julstämning.Verkar inte som att du tänker titta på nobelfirandet? Jag tycker att det är lite kul att titta på kläder och frisyrer,annars är väl det mesta sig likt från andra år.Hoppas i alla fall din "inget-dag" blev bra tillslut.

2011-12-10 @ 14:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0