Bläh för myndigheter!!!!!!!!

Idag bara 15 grader, börjar hösten redan? Solen är framme, men lyser lite blekt. Idag hade jag tänkt städa lite. Får se hur det blir med det. Få se hur Isabel har tid idag för att hjälpa mig med några saker som jag inte klarar av. I skåpen som Matte tog bort luckorna på, ska två hyllor flyttas. Sen vill jag att luckorna som är kvar ska tvättas på översidorna. Skulle kunna göra det om jag haft en stegstol. Måste köpa en sån i farmtiden. Sen ska jag be Isabel att handla lite.

Närmast på agendan är det dusch som gäller. Sen måste jag ju se mina TV-program på lunchen. Sen städningen.

Igår ringde jag pensionsmyndigheten. Nu är det nya bestämmelser som gäller. Måste börja om ifrån början igen vad gäller bostadsbidraget. Det som gällde när jag hade nytt kontrakt gäller inte längre. Och det kan ta 14 veckor innan beslut. Var också tvungen ringa AMF och banken för att få en del papper att skicka in till pensionsmyndigheten. Nu förstår jag, att dom pratar inte samma språk, försäkringskassan och pensionsmyndigheten. Va trött jag blir! Stackars alla gamla som inte kan tala för sig och inte har nån som kan hjälpa dom. Hur gör dom, bara tackar och tar emot. Jag fattar inte varför dom inte hörde av sig, när det fattades papper för beslut. Och då har jag ringt flera gånger för att höra hur det gick med bostadsbidraget. Man ska tydligen inte vara fattig pensionär.

Det blir väl att se lite friidrott ikväll på TV. Nåt annat har jag ingen lust att se. Till veckan får jag fler kanaler att se på. Isabel och Matte har ordnat det. I tre månader har jag 70 kanaler(?) och sen 8 favoriter. Jag behöver inte så många kanaler, det blir att jag får svårt att välja vad jag ska se på. Nu har jag ju nåt att läsa, så det är ingen fara om det är skit på TV. Och sen har jag ju Gardens of time.

Ja det var allt för denna dag. Ha det bra och hej då! 
                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0