Skolan börjar

Skolorna börjar idag och mitt yngsta barnbarn Alec träder in i skolbarnens skara. Han kommer nog att ha lätt för sig i skolan, tror jag. Han har lätt för att fatta och vill lära sig så mycket som möjligt. Vill gärna att jag ska berätta om saker som har hänt förr. Sanna historier om när jag var liten och när hans mamma och hennes bröder var små. Då är öronen på helspänn, Roligt att se sån iver över att lära sig.

15 grader idag men fortfarande mulet. Men tro det eller inte, solen var framme en stund igår. Tyvärr försvann den igen. Men det finns hopp om att den ska komma tillbaka. Idag ska jag tvätta, det är ju måndag. Vid fyratiden kommer Ellie att hämta Alec på fritids och lämna honom här. Isabel jobbar till 20. Så han får vara här tills hon kommer hit. Jag får laga middag till honom, och han brukar vara jättehungrig den tiden. Han älskar ju korv så det blir nog det.

Såg ett program om plastikkirurger som far till Etiopien och opererar barn med skador i ansiktet. Det kan vara medfödda skador och dom opererar gratis. Att se barnens glädje när dom får se resultatet efter operationen är fantastiskt. "Operation Smile" heter det och läkare kommer från hela världen. Underbart att det finns såna människor som inte tänker på ekonomisk vinning. Kunde jag skulle jag skänka en slant till detta projekt.

Ettan visar en ny underhållningsserie ikväll "Maestro". Slår en koll på detta och ser vad det blir.  Annars blir väl kvällen som vanligt lite slökoll på TV. Nu blir det uppfräshning av mig innan tvättiden. Ha det bra govänner!
Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0