Bra TV kväll

Försöker att röra mig tyst så att jag inte väcker Matte som sover på min soffa. Han har ju jobbat till fyra i morse och ska börja jobba igen klockan tretton. Det är 14 grader idag också. Och mulet förstås. Men nu är det så att man inte väntar sig nåt annat väder. Jag skiter i om solen finns kvar eller inte. Jag kan inte göra nåt åt det.

En helbra TV kväll för mig. Det var ettan jag såg på. Först klockan åtta såg jag "Gäster med gester" ett roligt program med Rickard Olsson som programledare. Efter det ett program med Niklas Strömstedt som heter "Tack för musiken". Inbjuden gäst var Ola Salo. Även Peter Kvint och Tove Styrke var med. Sen en engelsk deckare "Kommissarie Banks". En perfekt kväll framför TV-n.

Isabel och Alec var hit en stund och jag fick lite hjälp med torkningen av överskåpen som den förra hyresgästen missat. Slog en signal till Birgit för att höra att hon mådde bra. Jag saknar hennes sällskap.

Ikväll är det sista delen av "Från Lark Rice till Candleford", synd att det slutar. Kanske det kommer tillbaka senare. Ska ha en till slöardag. Spelar lite mahjong förstås. Ska väl också spela lite Gardens of time. Jag bygger upp typ en trädgård med byggnader, statyer och växter. Lite som Farmville där man bygger hus och åkrar och skördar. Men jag måste säga att mahjong är ett strå vassare. I brist på sällskap så spelar jag mahjong.

Ja nu ska jag inta duschen och sen se vad denna dag har att ge. Ha det så bra så hör jag av mig i morgon. Hej då!

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0