Bullens korv

Idag sol. Det var det igår också och jag var ute ganska mycket.  Alec cyklade och gjorde konster med cykeln, och jag skulle vara domare och bedöma hans konster. Där ser ni vad man kan hitta på när man umgås med sexåringar. Ibland försvann han en stund och lekte med några tjejer och den stackars domaren blev bortglömd. Men han kom alltid tillbaka och jag såg honom hela tiden.

Vid sextiden kom Isabel och hämtade honom och jag satte mig vid TV-n och såg dansprogrammet och sen en film på tvåan. En svensk film "Födelsedagen". En ganska händelsefattig film. Skulle se en gammal repris på Morse, men jag sov mig igenom detta avsnitt. Sittande! Hade ju inte vilat nånting under dagen så jag var ganska trött. Somnade direkt när jag la mig och sov till åtta i morse.

Idag var det meningen att Alec skulle vara hos sin pappa. Men denna far var för trött, så han orkar inte. Så idag får jag vara domare igen. Troligen fortsätter denna lek i dag också. Om Alec får bestämma blir det säkert en kaka gjord också.

Till mat blir det varmkorv, enkelt och gott. Isabel köpte mig en stor korvburk igår, med Bullens korv. Det är billig mat när man har ont om matpengar. Man kan göra mycket gott av en varmkorvburk. Soppa, gryta osv. Jag har ju varit fattig i 25 år, så jag vet vad det vill säga. Men en korvburk kan vara hela skillnaden mellan att ha mat och vara utan. Tack och lov! Tänker då på all mat man läser om, som slängs bort i detta land. Nästan så att man kan gråta.

                               

Ikväll ser jag väl "Från Lark Rise till Candleford" näst sista delen, tyvärr. Det är ju så, att allt man tycker är bra måste ha ett slut. Allt annat kan fortsätta i evighet. Jag kan ju undanta "Emmerdale" som har fortsatt i flera år. Nu vet jag inte om det är en så bra serie,  men i alla fall. Innan Lark Rise ser jag nog "Doc Martin" på nian. En engelsk serie som handlar om en udda doktor på landsbygden. Det var TV kvällen det.

Har fortfarande inte plockat fram de garner jag har, för att kolla hur det är med min stickförmåga. Jag har inte hunnit. Och inte blir det i dag heller. Kanske i morgon!

Ha det så bra ni där ute i världen. Hörs i morgon! Hej då!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Du får säkert ihop en hel del smarriga rätter med din korvburk, jag brukar också ha kylskåpsrens ibland, kokar soppa på en spik liksom, låter som en trist historia det där med pappan, jag hade nog gått i taket och strypt karln, inte orka ta hand om sitt barn någon gång ibland, jag gnisslar tänder här nere i Hälsingland - det kanske hörs upp till Björkskatan?

2011-08-14 @ 18:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0