Nu börjar augusti

Ja då är vi inne i augusti, sista riktiga sommarmånaden. Åtminstone här uppe i norr. Nästa månad plockar de fanatiska älgjägarna fram sina vapen. Jag har tillhört den skaran, ja jag var inte fanatisk, men behövde en eller annan älg för att föda mina barn. Så kan man man säga i alla fall. Numer får jag köpa älgkött över disk, om jag har råd. Kanske ett färspaket då och då, om man har tur.

Igår var en lugn dag för mig. Gjorde en fläsksås och kokade potatis. Det var gott, länge sedan jag åt det. Slog en signal till Birgit på eftermiddagen, och skvallrade lite med henne. På kvällen såg jag lite TV innan jag knoppade in.

Nu på morgonen var det bara 14 grader och det fläktar lite. Hörde på radion att Älvsbyn bara hade 9 grader. Kanske jag ska ta tillbaka, det jag skrev om sista sommarmånaden. Det kanske har varit redan. Nej det är nog bara en tillfällighet och att det blir varmt igen. Jag står nog ut, är ingen fryslort direkt.  Solen är ju i alla fall framme.

Ska snart in i duschen och 11.50 är Emmerdale tillbaka på TV. Då kan man tro att sommaren är slut förstås. Blir nog inget besök av Alec idag. Han skulle visst fara till farmor. Annars trodde jag att fritids började för han. Isabel har sin sista semestervecka och Matte börjar jobba på onsdag (Kl. 04.15 hua). Ska komma ihåg att ge honom en nyckel till min lägenhet.

Ja detta var väl vad jag kan skriva om idag. Ni ser att livet inte ger mig så mycket spänning. Skönt så. Ha det nu så bra så hörs vi. Hej då!
                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0