En vanlig torsdag

I morse var det dimmigt  men nu har dimman försvunnit. Kanske blir det en fin dag. Torsdag, vad gör jag idag. Till lunch värmer jag upp köttsoppan och till middag kokar jag torsk. Gör en äggsås och kokar potatis. Till det en grönsallad. Då förstår ni att Matte är ledig idag och kommer hit och äter. 

Såg lite TV i går. Började med "Vem vet mest", ett kul program med folk som inte vet allt, utom Rickard Olsson som kan allt. Men han har ju facit. Sen blev det "Halv åtta hos mig" med kockar som kan misslyckas, men ändå laga god mat. Fortsatte med ett program där man inte får göra fel när man lagar mat. En tävling där en kock åker ut, helt godtyckligt (tycker jag). Har aldrig sett så många virriga människor laga mat förut.  Till sist serien "Blue bloods"  som handlar om en familj där dom flesta är poliser. Det var min TV-kväll.

Nu när det är varmare ute, ser man att folk har tinat fram. Rökarna är på balkongerna bl a. Kan se från mitt fönster dessa rökande, spottande för det mesta ungdomar. Skulle inte vilja byta med dom. Undrar om dom har några drömmar om framtiden? Dom ser inte ut som om dom har det.

Ikväll är det hockey igen. Denna gång från Skellefteå. Hoppas nu att SAIK inte är så slöstartande ikväll. Kan inte förstå varför dom inte kan komma igång från start, när dom ändå är bra på att göra mål. Lika bra som Fbk i alla fall. Ska också försöka att se den nya serien på ettan, "Anklagad". Verkar vara bra.

Nu väntar den eviga duschen på mig. Jag fick ett nytt inflyttningsdatum från Lulebo igår. Får nycklarna den 27 juni. Blir inte så stressigt då. Visserligen kostar det extra men det är bättre så. Slipper ju bo utomhus natten mellan den sista juni och den första juli. Dessutom är Matte i Göteborg den 1/7, så då får man ingen hjälp av honom. Skulle inte vilja se Isabel bära ut hela mitt möblemang utan hjälp. Stackars hon. 

Slutsvamlat från mig idag. Hej då!
                                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0