Ännu en fin dag

Vilket härligt väder igår. Varmt och skönt och inget moln på himlen. Idag är det samma, 15 grader just nu. Men radion säger molnigt på eftermiddagen. Så vi får se hur det blir. Frukosten är i alla fall avklarad och ska nu tänka ut vad jag ska hitta på idag.

Det blir räksoppa till lunch och sen fläskfilé till middag. Ska också gå ut med ett lass sopor. Tidningar, plast, plåt och glas samt brännbara grejer. Tänk om man hade lika mycket pengar som sopor. Då skulle jag vara rik. Men så är det naturligtvis inte.

Nu är det sista veckan på denna månad, på söndag är det första maj. Blir ingen undran om blommor på balkongen detta år. Få se hur uteplatsen ser ut, dit jag flyttar. Tror i alla fall att jag kommer att köpa några pelargoner. Kan nog inte låta bli.

Ska nu in i duschen för att bli en ny människa, trots värken. Har inget nytt att berätta denna dag. I morgon ska jag tvätta. Kul eller hur? Ha en bra annadag påsk! Hej då!

                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0