Påskafton 2011

Glad påsk och solen skiner så varmt och skönt. Trött är jag men glad att det är färdigt för flytt i förrådet. Nu har ett annat problem dykt upp. Har ingen dragbil till släpet när flyttlasset ska gå. Lulebo ställer upp med släp men Isabels bil är för klen för att dra ett släp. Är det inte så att det alltid ska skita sig när jag ska göra nåt. Nu ångrar jag flytten.

Isabel och Alec har sovit hos Matte och dyker upp efter melodkikrysset. Birgit kommer hit och löser. Väntar med frukost tills dess. Ska duscha innan och efter att jag har skrivit detta. Till lunch gör jag en Janssons och kokar ägg. Till det steker jag prinskorv och jag får inte glömma sillen. Ingen påsk utan sill. Till middag blir det bara pasta med köttbullar. Kanske ingen påskmat direkt, men man behöver väl inte överdriva.

Isabel far väl hem idag förstår jag. Säg den glädje som varar beständigt. Men dom har väl annat att göra denna helg. Men innan dess ska vi väl spela lite spel. Memory, Lusspelet eller bara spela kort.

Lyssnar just nu på "Ring så spelar vi". Bra musik och glada människor, även dom som inte klarar frågan. På TV igår kväll såg jag "Talang" för Alec ville se det. När dom farit såg jag Wallander med Rolf Lassgård. Inte lika bra som dom filmerna med Christer Henriksson. Men jag slökollade bara. När jag la mig somnade jag direkt.

Ikväll ser jag nog Lasse Cronérs program på ettan och sen "The Kennedys". Som jag vet nu i alla fall. Nu blir det uppfräschning i duschen. Sen frukost med Birgit. Ha en bra fortsättning på dagen. Hej då!

                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0