Ska det regna eller?

Regnet hänger i luften och det är mörkt på himlen. Onsdag före påsk. Igår var det en härligt solig dag. Birgit och jag satt ute i Icakorsningen efter att ha varit och handlat. Sen gick vi hem till henne och fikade. Efter det sov jag en stund innan TV startades. Såg programmet om hundarna och sen om låtarna som ska vara med och tävla i Düsseldorf i maj. Löste flera korsord och såg sen reprisen på "Brottet och Straffet". Var inte i säng förrän efter två. Tur då att jag sov middag.

Nu spelar dom in en film igen i Älvsbyn. "Isdraken" heter den och en Älvsbypojke, Hampus, har en roll i denna fim. Han har fått ledigt från Parkskolan klass 4, för att medverka i filmen. Spännade för honom. Det är ju inte alla som får vara med om det. Ska visst vara en äventyrsfilm enligt PT.

För att återgå till tröjorna, så håller jag på med monteringen och blir klar idag. Sen är det bara att skicka dom. Klockan 13 idag ska jag tvätta. Jag undrar om jag kommer att städa nåt innan påsk? Hade idag tänkt skura matbordet och lägga på en ny duk. Fast vem bryr sig om hur det ser ut hos mig?

Matte börjar jobba efter 18 idag så han kommer både på lunch klockan 12 och middag kl 17. Till middag gör jag grönsparrissoppa och till middag stekt korv, potatis och stuvad spenat. Sen måste jag planera påskmaten. Men det blir väl det gamla vanliga. Ägg, sill, Janssons osv.

På TV ser jag nog finalen med kockarna och sen "Blue bloods". Ja det var väl allt för idag, från mig. Jag säger redan nu GLAD PÅSK till er. Hej då!

                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0