Solen inom mig

Efter en sen kväll, då jag halvsov framför TV-n, vaknade jag tidigt i morse. Varför ska jag ha så bråttom upp när jag inte har nåt som väntar mig på tre dagar. Men nu är jag på benen och sitter framför datorn som är mitt morgonnöje. Rostade bröd och bredde dom med skinka på. Gjorde också en mugg kaffe. Så nu sitter jag här och undrar över vad jag ska göra idag.

Nollgradigt och mulet ute, gör ju att jag inte direkt längtar ut. Kan komma bli snö, vilket inte skulle förvåna mig. I alla fall är det grått och tråkigt idag. Så kom jag då ihåg, att jag ska tvätta klockan 13, så då behöver jag inte undra längre, vad jag ska göra. Tänk så allt löser sig.

Hockey i kväll. Jag ser det på TV. Tror jag i alla fall. Jag brukar slå över om det blir tråkigt. Kanske jag ser programmet om hundarna i stället och "Veckans brott". Kanske bättre för hjärtat. Såg början på en ny amerikansk serie som handlar om advokater igår. Den verkade bra. Visades på ettan men har glömt vad den hette. Ser nog andra avsnittet nästa måndag. 

Det är påsk nästa vecka, fastän påsken är sen i år så tycker jag att jag vill säga, "redan". För mig blir väl påsken som vilken annan helg som helst i år. Kanske lite äggkok och en sillbit frestar jag med. Ett glas påskmust blir det väl också. Sen får det bli som vanligt. Kunde önska mig ett solsken också. Men det blir som det blir.

Ingen matlagning i dag, Matte jobbar och gör så till fredag. Jag har samlat på mig lite rester som jag livnär mig på. Håller på att samla ihop papper som jag ska ha med mig till Pensionsmyndigheten, när jag ska söka bostadsbidrag för nya lägenheten. Det är mycket papper i papperssverige. Åtminstone för oss fotfolk, som inte har fallskärmsavtal. Det är bra att storebror ser oss, så vi inte kan komma över en felaktig krona. Eller hur?

Fastän det är molnigt ute tror jag ni kan se solen inom er. Jag hoppas då det. Ha det bra nu och hej då!
                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0