En kram

Solen skiner denna morgon med, fast å andra sidan gjorde den det i går morse och sen blev det mulet. Men vad gör det? Har en lugn dag, ingen matlagning förrän till middagen. Jag gör lövbiffsgryta. Hyfsat enkelt blir det. vad jag ska syssla med idag vet jag inte. Ska väl ut en sväng förstås, jag ser om jag kommer ihåg att öppna dörren till skoaffären här under, för att fråga om dom tar emot mattor som ska tvättas. Min stora blåa matta framför soffan måste tvättas innan flytt. Jag vet att skoaffären har tagit emot mattvätt förut. Hoppas att det är så nu också.

Ska ta en tur till Ica också för att handla lite till sallader. Det är ju tid för sallader till lunch nu när det går mot vår. En god sallad med ett gott bröd till är härligt. Typ kyckling-, räk- ,tonfisksallad osv. Man kan göra sallad på allt. Sen ska jag väl fortsätta med stickningen också.

Ikväll visar ettan fortsättning på "Himmelblå", den norska serien. Den får jag inte missa. Ingen hockey ikväll, har ingen koll på när det är fjärde matchen. Vet att det är i Skellefteå. Men jag tror att jag överlever om än jag inte vet.

Nu ska jag i alla fall duscha, det vet jag. Skickar en kram enkom till mina barn och barnbarn. Dom är så sköna! 
                                                 Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0