Tur att facebook finns

Efter en disig morgon ser det ut som solen ska komma fram. Jag har nyss ätit en macka till kaffet och varit in på farmville och utökat min farmyta. Det var ganska trångt som det var, men nu är jag nöjd. Min läkare, Johanna, världens bästa har nu ringt och jag får komma dit i morgon 11,45. Det har inte blivit sämre på benet, och jag vet inte om det är ros. Men jag vill kolla det, efter allt skit jag haft med mina ben.

Igår var jag inte ut nåt eftersom jag väntade ett telefonsamtal på mitt ordinarie telefonnummer. Däremot var jag ute på balkongen och tog bort växterna i två lådor. Dom såg så hängiga ut, så man blev bara ledsen att se dom. Lådan med pelargonerna får vara kvar. Dom är så vackra. Det var riktigt skönt ute. Varmt och soligt.

Lagade kyckligben med ris till middag. Efter disken såg jag på TV och stickade. Såg ett program från Ullared. Herre min je vad folk kan handla.  Är dom gjorda av pengar måntro? Sen såg jag sista delen av "Kvalster". Hoppade in på "Roseanna", en Beck-film där Gösta Ekman spelade Beck. Roligt att se Rolf Lassgård som Gunvald Larsson.. Såg inte från början, jag har väl gjort det förut, nån gång. Filmen gick på TV4 Film. Pga att jag intet vilat nåt på dagen, var jag så trött att jag bara stupade i säng efter filmen.

Idag händer väl inget speciellt. Men jag ska ut i alla fall. Grillkorv med mos till lunch. Till middag vet jag inte än. Bäst att passa på att vara ute när vädret tillåter. Snart är det väl vinter och mycket innesittande. Jag brukar ju sitta ute i kylan också, till allmänt förtret. Folk tror ju inte att jag är klok. Det tror inte jag heller efter att fått läsa på facebook att min äldsta dotter har förlovat sig. Tur att man är med på facebook, annars hade man väl inget vetat. Världen är konstig eller som sagt var, är det jag som är det? Ja nu är detta väl inget att hänga upp sig på. Man får väl ta det som det är. Om inte dom bryr sig, varför ska jag göra det. Jag är väl för fattig för att nån ska ta nån notis om mig. Tur att man trivs med sig själv. 

Nu kom gnällmaja fram igen. Usch, hur gnällig jag är. Nu ska jag vara glad igen. Funderar på att skriva ett brev till kommunen och klaga på trafiken, här på gatan. När jag nu är igång med gnället, menar jag. Hm! Precis som nån skulle bry sig. Nu ska jag göra annat, så då hoppas jag ni har det bra i alla fall. Vi hörs nog i morgon efter läkarbesöket. Hej då!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0