Tidig morgon

Klockan är nu 6.30 och jag har ätit frukost och läst PT och AB på nätet. Ser ut på en vacker morgonrodnad. Det har varit några minusgrader i natt. Men tror det blir en lika härlig dag även i dag. Ska knata iväg mot dagsjukvården (DS) vid 9.30-tiden. Hoppas mina fötter håller sig dit. Ska ta några Panodil innan. Tur att jag har rollatorn till stöd.

Dom har ju spelat in en film med Sven Bertil Taube här i byn, eller ikring. Den är färdig nu. Jägarna 2 spelas nu in i Kalixtrakten. Ettan spelades in här. Det var ju kul att se en filminspelning. Men vilket tålamod dom måste ha. Regissören Kjell Sundvall är ju härifrån.

Nu varslas 35 arbetare på Älvsbyhus. Räckte inte pengarna från flyttloppiset som Donald hade? Förstår att folk inte vill köpa detta hus, så dålig reklam som dom hade med Kalla Fakta. Ingen törs väl skaffa sig ett sånt hus. Synd att arbetarna drabbas när chefen gör bort sig.

Det blev inte att jag tvättade stoldynorna igår, får göra det på ordinarie tvättiden i morgon. Får en jobbig morgondag, med både tvätt och städ. Efter DS idag gör jag bort helghandlingen. Så då är det gjort. Härligt med en ny ÅR och nya korsord.

Har inte så mycket att skriva om idag. Det var gott med bruna bönor igår. Räcker nog till en måltid till. Idag äter jag lunch på DS. Till middag vet jag inte vad jag ska hitta på. Kanske snitsel med potatis. Detta matproblem som jag har, att variera maten. På TV igår såg jag lite på Idol. Kan se en idol i Jay Smith. Annars löste jag korsord och la mig tidigt. Jag ska snart in i duschen och sen packa ner det jag ska ha med mig till DS. Det är ju bassängbad idag. Härligt!!!! Ni får väl höra i morgon vad som händer idag. Ha en bra dag nu.
                                               Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0