Sluta blåsa!

Strålande sol i dag också, men det blåser. Det gjorde det förvisso igår också, men det såg jag inte. När jag gick ut igår och kom bakom knuten märkte jag det, då vinden tog tag i mig så jag trodde att jag skulle ramla ikull. Nu gjorde jag inte det, men nog blåste det som bara attan. Träffade mycket bekanta, så det blev mycket prat.

Men innan dess fick jag ju besök av två tjejer från dagsjukvården. Det blev bestämt att jag ska börja den trettonde. Sen är det slut den fjortonde nästa månad. Ska verkligen försöka träna upp min rörlighet. Sen återstår det, att se hur jag lyckas. Tanken är god i alla fall.

Så var det då fredag igen. Behöver inte till affären idag. Igår var jag ju först på Konsum och köpte garn. Ett melerat  i olika blå färger. Sen var jag på Ica och handlade lite mat, samt det nästan viktigaste, Året Runt. Sen hem och gjorde middag, tunnpannkaka blev det.

Idag gör jag nån soppa till lunch, tror det blir broccoli som bas. Till middag gör jag korvgryta. Blir det nån städning idag? Tar nog fram dammsugaren och kör en sväng. Men den svängen blir nog snabb. Är sugen att börja sticka med det nya garnet. Om vinden avtar på eftermiddagen, ska jag ut en sväng och bara gå, utan nåt mål. Bara för att få röra på mig.

Ikväll ser jag "Doobidoo", Sara Löfgren är med. Den flickan har en fantastisk röst. Sen är det en massa filmer som jag sett redan. Men jag tror inte jag har sett "Det fjärde protokollet" med Michael Caine. Det är åttan som visar den klockan 21. Provar den om det är nånting för mig. Har ju sagt upp Boxer, för att jag måste dra ner på utgifterna. Jag har det till denna månads slut. Så det är bäst att utnyttja det ända till slutet. Dom ska ju sänka min pension ytterligare 400 kronor/månad . Snart är jag på existensminium. Börjar förstå varför alla (nästan) pensionärer ser så sura ut. Jag ska försöka hålla ut mot den sura minen ett tag till. 

Ja så har jag väl inget mer att skriva om idag. Kanske bara det att Skellefteå AIK fick däng av Luleå Hockey i en vänskapsmatch (?)igår kväll. Blir man glad då? Neeej!!!! Nu får AIK skärpa sig till serien börjar. Få stryk av Lule? Bläh!
Ha en bra fredag hör ni!!!!!!   Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0