Tidig morgon

Klockan är bara 7.12 och jag har varit igång i två timmar redan. Pga att jag ska till dagsjukvården och måste ta medicin, bl a vätskedrivande. Dessa tabletter tar ca 3-4 timmar innan dom har gjort verkan, och ska jag iväg t ex klockan 9.30 så måste jag gå upp vid 5.30-tiden. Och jag som har så svårt att komma i säng på kvällarna, har lika svårt att stiga upp på morgonen. Så det kan vara en plåga att stiga upp. 

Vad gör jag då på denna tidiga morgon, kan man fråga sig. En mugg kaffe samt en grovlimpa med skinkost på blev det i dag. Sen ska jag ta fram kläder som jag ska ha på mig. Packa ner det jag ska ha med mig. Idag badhandduk och baddräkt, glasögon, medicin, telefon. pengar mm. Idag småregnar det ute, så då får jag söka fram regncapen. Det är vad jag gjort hitills. Ska snart in i duschen och blaska av mig. Det blir mycket dusch idag. Först nu på morgonen, sen innan badet och även efter badet. Vad ren man ska bli. Barbro kommer dit och ger mig sprutan. 

Efter träningen måsta jag på Ica och köpa potatissallad. Jag köpte en grillad karré igår. Delade den på mitten och frös in hälften. Sen äter vi av den del som jag la i kylen. Matte får potatissallad till. Jag gillar inte det så jag gör en grönsallad till mig. Sen en Leksandsknäcke, så är det fullbordat. Fick ett mattips igår av en bekant. Hon hade köpt benfri fläsklägg billigt på Konsum och sen billiga kålrötter på Ica. Det blev rotmos med fläsklägg. Jätte gott! Det var bara det att läggen var slutsåld och på Ica hade dom också slut på kålrötter. Så jag fick tji! Min vanliga otur kan man säga.

Det är ganska mörkt ute nu när det är mulet. Man blir bara trött när man ser ut. Har lust att krypa ner i sängen och må väl. Men det får jag göra i morgon.

                    

Sätter in en bild med en vy från Hundberget och  över Piteälven. På andra sidan älven ligger Älvsbyn. Vackert med solen som lyser upp i den annars mörka hösten. Ha det nu så bra i dag. Vi hörs så hej då!

                                
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0